2012. január 12., csütörtök

Kinder csokis palacsinta + palacsinta dobálás

Szerintem ez valami szenzációs ötlet. Németországban, pontosabban Trierben láttam/ettem ilyet még a karácsonyi vásárban, de mindenképp ki akartam próbálni.

Palacsintát már nagyon sokszor sütöttem, mindenféle-fajta formában. A recept már nem is tudom honnan van, de nekem ez a bevált palacsinta receptem. Nem túl édes, hogy ne ragadjon le könnyen. Ezzel a recepttel az első palacsinta is tökéletes lesz.

HOZZÁVALÓK (8-10 db palacsintához mérettől függően)

1 bögre liszt (a blog kedvéért lemértem 17 dkg)
4 dl tej
1 evőkanál kristálycukor
1 egész tojás
1 kis olaj

Minden hozzávalót (kivéve az olajat) összekeverem. Akkor jó, amikor kellemesen folyékony. Hogy ez mit is jelent?! Ha túl folyékony, akkor csak végigszalad a palacsintasütőben és rögtön meg is barnul az alsó vékony réteg. Ha túl sűrű, nem fog szépen elterülni. A 4 dl tej csak irány, ha nem elég folyós, akkor mehet még bele több is.

Ezután teszek egy kis olajat a palacsintasütőbe. Ránézésre olyan kávéskanálnyit. A palacsintasütőt max. fokozaton az olajjal felmelegítem. Amikor már elég meleg és pont raknám bele a tésztát, akkor a forró olajat a palacsinta sütőből visszaöntöm a tésztába. Elkeverem és indulhat is a sütés. Innentől kezdve egyetlen egyszer sem kell plusz olajat hozzáadni, mivel van elég a tésztában. Hipp-hopp kész is lesz mind.

A Kinder csokis palacsintában pedig az a szenzációs ötlet, hogy miután megfordítottuk a palacsintát, levesszük a hőmérsékletet felére és rakunk a tészta közepére egy Kinder csoki rúdat, ami a meleg hatására szépen megolvad. A palacsintát, még mielőtt a csoki elkezdene olvadni, összehajtjuk, majd pár másodperc múlva megfordítjuk. Majd irány a tányér.

ÉRDEKESSÉG - PALACSINTA MEGFORDÍTÁSA FELDOBÁSSAL

Korábban úgy gondoltam, hogy a palacsinta feldobása, és megfordítása borzasztóan nehéz lehet. Még feldobni csak fel tudnám, de hogy fog megfordulni. Biztos többféleképpen is lehet, de nekem ez a módszer vált be.

1. A palacsinta egyik oldalát jól meg kell sütni, hogy ne szakadjon el dobás közben.
2. Sülés közben az oldalán végig kell menni a fordítókanállal (fogalmam sincs hogy ennek mi a neve), hogy szépen elváljon a palacsintasütő oldalától.
3. A palacsintát felemeljük a tűzhelyről és vízszintesen megrázzuk, hogy elkezdjen csúszkálni a palacsintasütőben. Segíthetünk a fordítókanállal is fellazítani.
4.  A palacsintasütő elejét megdöntöm, és a palacsintát a velem átellenes oldalra felcsúsztatom. Ha a palacsintasütő egy óra, akkor 12 órához. Akár egy kicsit ki is lóghat a palacsintasütőből.
5. Nem kell magasra vagy nagy ívben dobni. Elég egy gyors, kicsit íves kanalazó mozdulattal a megdöntött palacsintasütőt visszabillenteni. Voilá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése